Google uklonio preko 200 lažnih aplikacija iz Play Store-a
Velika prevara s oglasima otkrivena i zaustavljena.
Sigurnosni istraživači otkrili su jednu od najvećih prevara sa reklamama u posljednje vrijeme. Kampanja pod nazivom SlopAds koristila je čak 224 Android aplikacije dostupne u Google Play Store-u kako bi generisala lažne klikove na reklame i time donosila ogromne prihode prevarantima.
Prema izvještaju kompanije Human, ove aplikacije su zajedno preuzete više od 38 miliona puta širom svijeta. Samo u jednom danu mogle su da proizvedu i do 2,3 milijarde klikova na oglase – i to sve bez znanja korisnika.
Kako je funkcionisala prevara?
Maliciozni kod unutar aplikacija otvarao je skrivene webview prozore koji su automatski učitavali i „klikali“ reklame. Zanimljivo je da se aplikacije nisu uvijek ponašale sumnjivo – tek ako je korisnik instalirao aplikaciju preko reklame, aktivirao bi se dodatni maliciozni modul.
Najviše pogođenih korisnika bilo je u SAD-u (30%), zatim u Indiji (10%) i Brazilu (7%), dok je Evropa prošla gotovo neprimijećeno.
Google je u međuvremenu uklonio sve poznate aplikacije povezane sa SlopAds kampanjom, ali stručnjaci upozoravaju da je vjerovatno samo pitanje vremena kada će napadači pokušati ponovo sa sofisticiranijom verzijom prevare.