IKEA operator Fourlis Group prijavljuje gubitak od 20 miliona eura zbog ransomware napada

Redakcija
Objavio Redakcija 3 min za čitanje
Ransomware (Foto: Gettyimages)

Fourlis Group, koja upravlja IKEA prodavnicama u Grčkoj, Cipru, Rumuniji i Bugarskoj, objavila je da je ransomware napad koji se dogodio 27. novembra 2024. godine – neposredno prije Black Friday-a – rezultirao finansijskom štetom od ukupno 20 miliona eura (približno 22,8 miliona američkih dolara).

Vremenski okvir i javno objavljivanje

Cyber incident je prvi put došao do javnosti 3. decembra 2024. godine, kada je kompanija priznala da su tehnički problemi koji su pogodili IKEA online prodavnice uzrokovani “štetnim vanjskim uticajem”. Napad je prvenstveno uticao na IKEA poslovanje, iako Fourlis Group također upravlja prodavnicama Intersport, Foot Locker i Holland & Barrett u istim zemljama.

Operativni uticaj i finansijske posljedice

“Incident je uzrokovao privremene poremećaje u popunjavanju zaliha u prodavnicama, prvenstveno u IKEA prodavnicama s kućanskim proizvodima, a također je uticao na operacije e-trgovine u periodu od decembra 2024. do februara 2025. godine,” navodi se u nedavnom saopćenju kompanije.

U izjavama za lokalne medije, izvršni direktor Fourlis Group-a Dimitris Valachis otkrio je strukturu finansijskog uticaja:

  • 15 miliona eura štete na IKEA trgovinskim operacijama tokom 2024. godine
  • Dodatnih 5 miliona eura projektovanih gubitaka za 2025. godinu

Proces oporavka i sigurnosni odgovor

Nije plaćen otkup

Valachis je naglasio da kompanija nije pristala platiti bilo kakav otkup napadačima. Umjesto toga, Fourlis Group je sarađivao s vanjskim stručnjacima za cyber sigurnost kako bi obnovili pogođene sisteme i infrastrukturu. Ovi sigurnosni stručnjaci također su pomogli kompaniji da uspješno odbije nekoliko naknadnih napada koji su se dogodili nakon početnog incidenta.

Procjena sigurnosti podataka

Istraga nakon incidenta nije pronašla dokaze o krađi podataka, iako je Fourlis Group proaktivno obavijestio relevantne organe za zaštitu podataka kao preventivnu mjeru.

Misterija oko napada

Zanimljivo je da nekoliko mjeseci nakon napada niti jedna ransomware grupa nije javno preuzela odgovornost za incident. Sigurnosni analitičari nagađaju da bi ova tišina mogla biti zbog:

  1. Neuspjeha napadača da izvuku vrijedne podatke, čime se smanjuje njihova prednost
  2. Pokušaja privatnih pregovora sa Fourlis Group-om koji su u toku
  3. Strateških razloga za održavanje operativne sigurnosti

Ovaj veliki cyber incident služi kao još jedan podsjetnik na značajne finansijske i operativne uticaje koje ransomware napadi mogu imati na maloprodajno poslovanje, posebno tokom kritičnih kupovnih sezona.

Podijeli ovaj članak